נשים למען נשים

עתיד

פלוס

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

Girls Plus

תחום: STEM, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות: קידום שוויון הזדמנויות לנערות מרקע מוחלש ושילובן בעולמות ה-STEM
תכנית girls + לקידום נערות להיי-טק הישראלי מעודדת נערות בגילאי 14-16 מרקע מוחלש המתגוררות בכפרי נוער לעוף רחוק, לשאוף גבוה, וללמוד מקצועות מדע וטכנולוגיה/ STEM על מנת לממש את הפוטנציאל שלהן בתחומים אלו. התכנית משלבת בתוכה את אתגר Technovation girl העולמי כהתנסות בעולם היזמות לנערות. באמצעות ליווי אישי, סיורים והרצאות של נשים מהאקדמיה, מהתעשייה וההייטק נחשפות הנערות לעולם היזמות והטכנולוגיה ומקבלות ידע מעשי ומודל השראה חיובי בדמות נשים חזקות. גם בימינו בישראל ישנם פערים מגדריים משמעותיים וחוסר בשיוון הזדמנויות במערכת החינוך, ובמיוחד בקרב אוכלוסיות מוחלשות-סיכוייהן של נערות מכפרי נוער לעסוק בתחומי מדע וטכנולוגיה שואפים לאפס. תוכנית Girls Plus הוקמה במטרה לשנות מצב זה ובמסגרתה, הנערות מפתחות אפליקציה שתענה על צורך חברתי שהן מזהות ומשרטטות תוכנית עסקית להפעלתה. התוכנית מתקיימת במתכונת של פגישות שבועיות קבוצתיות לאורך השנה – 5 נערות בקבוצה ובליווין של 2 מנטוריות מתנדבות- נשים מצליחות מעולמות ההייטק, התעשייה ואקדמיה. העבודה המשותפת על המיזם ובניית האפליקציה לקראת התחרות הבינלאומית, והמודלינג החיובי בדמות המנטוריות חושפת את הנערות לעולם היזמות ולמקצועות ה־STEM, מעודדת אותן לראות במקצועות אלה אופציה תעסוקתית ריאלית לעתיד ולמעשה מעניקה להן כלים למוביליות חברתית.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
עד כה, השתתפו בתוכנית כ-300 נערות מ-6 כפרי נוער ברחבי הארץ. 95% מהמשתתפות התוכנית השלימו אותה. יותר מ־90% ממשתתפות התוכנית העידו כי הן מודעות יותר מבעבר לשלל אפשרויות התעסוקה בתחומי המדע והטכנולוגיה. יותר מ־80% ממשתתפות התוכנית השתפרו בתחומים: עמידה מול קהל, עבודת צוות וכישורי אנגלית. 100% נחשפו בצורה פעילה וחווייתית לעולם התכנות ועולם העסקים והיזמות. יותר מ־80% ממשתתפות התוכנית העידו כי תחושת הערך העצמי ותחושת המסוגלות שלהן בתחומי המדעים והטכנולוגיה גברו.
החזון ומדדי הצלחה
חזונה של תוכנית Girls Plus הוא לקדם נערות מרקע מוחלש המתחנכות בכפרי נוער ברחבי הארץ, ולפתוח בפניהן צוהר לעולם היזמות ולמקצועות טכנולוגיים ומדעיים, אשר בהם ישנו פער מגדרי משמעותי לטובת בנים – במיוחד כאשר מדובר בנוער מרקע מוחלש. עבורנו, הצלחת התוכנית משמעותה שכל אחת מהמשתתפות תעבור תהליך של צמיחה והתפתחות ובניית מסוגלות במקצועות ה-STEM ביחס לנקודת המוצא האישית שלה, ושכלל המשתתפות ייחשפו למודלים לחיקוי – נשים מצליחות בתחומי ה-STEM, ויחוו התנסות משמעותית בעבודה על פרויקט טכנולוגי משותף. אנו שואפות לכך שהנערות שבכיתה ט׳ משתתפות בתוכנית זו ישתלבו בהמשך חייהן בלימודים גבוהים במקצועות ה-STEM ובתעסוקה משמעותית בתחומים אלה. בקרב כלל המשתתפות בתוכנית עד כה ראינו עלייה משמעותית בתחושת המסוגלות, וכן עלייה ניכרת במוטיבציה שלהן להשתלב בתחומי המדע והטכנולוגיה בעתיד. תלמידות שהעידו בתחילת התוכנית כי הן אינן מכירות את תחומי ה־STEM ואת אפשרויות התעסוקה בתחומים אלה, וכי הן לא חושבות שהן מסוגלות להשתלב בהם, הביעו שינוי משמעותי בעמדותיהן בתום התוכנית, לאחר שחוו הצלחה אישית וקבוצתית. כמו כן, בקרב משתתפות התוכנית בשנה החולפת נרשמה שביעות רצון גבוהה במיוחד – 83/100 במדד NPS.
יעדים מספריים
אנו מודדים את הצלחתה של התוכנית בעזרת שאלוני דיווח עצמי שבוחנים את תפיסת העצמי ואת תחשת המסוגלות של הנערות במקצועות אלה, ואת תפיסת העתיד שלהן, וכן דרך יעדים מדידים לטווח הרחוק שאנו מציבים לפנינו: 60% מבוגרות התוכנית ילמדו מקצועות STEM כחלק ממבחני הבגרות. 50% מבוגרות התוכנית יבחרו להמשיך בתחומי STEM בקריירה הצבאית שלהן ובלימודיהם האקדמיים.
היתכנות כלכלית
התוכנית נתמכת על ידי שגרירות ארה״ב, שאף הגדילה את תמיכתה ב-Girls Plus ב-5 השנים שבהן אנו מפעילות את התוכנית. עם זאת, הביקוש לתוכנית גדול, כפרי נוער נוספים פונים אלינו בבקשות להצטרף אליה, ועל מנת שנוכל להטמיע את התוכנית במקומות נוספים אנו זקוקים לשותפים נוספים לדרך. תמיכתכם בסך 100,000 ש״ח תאפשר לנו להפעיל את הפרויקט גם בשנה הקרובה, בהיקף של 12 קבוצות (60 משתתפות).
השפעה מגדרית
Girls Plus הינו פרויקט שמטרתו קידום לימודי STEM בקרב נערות על רצף הסיכון, והוא הוקם על רקע הפערים המגדריים המשמעותיים הקיימים כיום במערכת החינוך בין נערות לנערים בלימודי STEM. דרך חשיפה לתחומים טכנולוגיים, למנטוריות שהינן נשות מפתח בתעשיית ההייטק הישראלית ועבודה קבוצתית משותפת על פרויקט טכנולוגי – אנו פותחים בפני נערות אלה פתח לעולמות ה-STEM ומקנים להן את הכלים והידע להמשיך ולהתפתח בתחומים אלה. כך שלפרויקט זה השפעה מגדרית וחברתית כאחד: צמצום הפערים המגדריים בתחום זה, וצמצום הפערים בין נערות המגיעות מרקע מוחלש לנערות מרקע תומך יותר בכל הנוגע להשתלבות במקצועות טכנולוגיים ומדעיים.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
פרויקט Girls Plus מוקדש לנערות המתחנכות בכפרי נוער – חלקם נמצאים בפריפריה הגאוגרפית ובכולם מתחנכות נערות מהפריפריה החברתית של ישראל: עולות חדשות, נערות חסרות עורף משפחתי, נערות שהוצאו ממסגרות, חלקן מגיעות מרקע של אלימות והזנחה.
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
התוכנית מתקיימת זה חמש שנים, ובכל שנה מאז פתיחתה עלתה קבוצה מהתוכנית לחצי הגמר העולמי של תחרות Technovation Girls. מבין אלפי קבוצות המשתתפות בתחרות מצליחות להעפיל לחצי הגמר רק כ-100 קבוצות ואנו גאות בקבוצות Girls Plus שהגיעו למעמד זה וייצגו את ישראל בתחרות העולמית.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
מדובר בתוכנית עבור נערות מרקע מוחלש בגילאי 14-16 המתגוררות בכפרי נוער, ומטרתה להקנות לנערות אלה כלים, חשיפה, ידע, ולפתח בהן אמביציה להתקדם בתחומי הטכנולוגיה והמדעיים, כך שבבגרותן אפשרויות תעסוקה אטרקטיביות, מעניינות ומספקות יהיו פתוחות עבורן.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
כפרי הנוער הנם מוסדות ציוניים לקליטת עלייה, המתאפיינים באוכלוסייה מגוונת: חברי הקהילה האתיופית, יוצאי בריה״מ, פליטים ופליטות מאוקראינה שנקלטו בשנה וחצי האחרונות בכפרי הנוער, ועוד.
סיפור אישי:
סיפורה של מ׳, בוגרת כפר הנוער אלוני יצחק, אשר השתתפה בתוכנית לפני 5 שנים: "שמי מ׳, בת 20, וכיום אני משרתת כטכנאית תקשורת בחיל התקשוב. תוכנית Girls Plus שבה השתתפתי לפני 5 שנים לגמרי בנתה אותי והפכה אותי למי שאני היום. כנערה לא התעניינתי בללמוד ולפתח את היכולות הכבויות שבי והעדפתי להתעסק בדברים אחרים. ככה היה עד שתוכנית Girls Plus הגיעה לכפר הנוער שלי, והחלטתי להצטרף. פיתחנו אפליקציה לשינוע מזון מאפס, בעזרת שתי מנטוריות, שעם אחת מהן אני בקשר מאוד קרוב עד היום. בכל מפגש של הקבוצה הרגשתי שאפילו השמיים הם לא גבול, וקיבלנו כל מה שהיינו צריכות כדי שהאפליקציה שפיתחנו תצליח. האפליקציה שלנו לא זכתה בתחרות, אבל יצאתי מהתוכנית עם המון ידע ועם ידיעה חדשה לגבי מה אני רוצה לעשות כשאגדל ואסיים את לימודיי באלוני יצחק. עשיתי שנת מכינה ב״מנשרים קלו״, שהייתה שנה אינטנסיבית, מלאה בעשייה, ואחריה התגייסתי לצבא. אין לי ספק שאחרי השירות אחזור למנף את האפליקציה שפיתחנו, לטובת אנשים קשיי יום. תודה על הזכות לקחת חלק בתוכנית״. משתתפות המחזור האחרון של Girls Plus מספרות על מה שלמדו בתוכנית: ״למדתי להאמין בעצמי״; ״למדתי שאני יכולה לעשות מה שאני רוצה ושאין לי הגבלות״; ״למדתי לעבוד בקבוצה ולהנות מזה״; ״למדתי שברגע שאני מתחילה משהו אני אף פעם לא צריכה לוותר לעצמי גם אם קשה ויש נפילות, כי בסוף כשאני אצליח לסיים, ואני כן יכולה לסיים כל מה שאתחיל אם רק ארצה, אז אני אהיה גאה בעצמי וארגיש טוב עם עצמי״

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן