נשים למען נשים

אשכר

אלדן כהן

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

מוציאות את האמת לאור

תחום: אומנות, זכויות אדם וחווה, חינוך, מאבק באלימות, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות: מאבק נגד אלימות מינית, ונגד לגיטימציה חברתית לאלימות מינית. בעד זכות האשה לדבר, וחובת החברה להקשיב ולפעול.
מוציאות את האמת לאור פועלות מזה יותר מעשור, התחלתי את הפעילות בשנת 2007 בהצגת עדות על אונס, בארוע התרמה לעמותה שטיפלה בנפגעות אלימות מינית. המשכתי בפרסום המאמר "על האונס" באתר העוקץ בשנת 2010, לאחר שהתקשורת סרבה לחשוף את הדברים. במאמר דברתי על האחריות החברתית לתופעת האלימות המינית, הצגתי עדות על תוקף שהיה דמות ציבורית בעלת מעמד, וכתבתי על שאלת אפשרות הפיוס. המאמר חולל סערה ציבורית רחבה. בהמשך הצגתי את העדות שלי בפנים גלויות בתחקיר שערך ערוץ 10 בתוכנית המקור של רביב דרוקר בעקבות המאמר שלי "על האונס". החשיפה הגלויה שלי הביאה נשים נוספות שנפגעו מאותו תוקף ליצור איתי קשר, יצאנו מבדידות של נשים שנפגעו, תמכנו זו בזו ופעלנו יחד נגד מתן במות ציבוריות לתוקף נשים ונגד מתן פרס ספרותי לתוקף נשים. בעקבות הפעילות שלנו נשים רבות קיבלו אומץ לחשוף את הפגיעה שנפגעו, קיבלו אומץ להשתחרר מהבושה ולהפנות את האצבע החברתית המאשימה מהנפגעת לתוקף. נשים נוספות בעקבותינו פעלו יחד לחשיפת תוקפים והוקעתם פשעיהם. הפעילות הנוכחית מתמקדת בעידוד נערות ונשים לדעת שיש להן את הקול שלהן ואת הזכות שלהן להשמיע אותו גם בזירה הציבורית, הפעילות מתמקדת בפעולה נגד יצירת דה לגיטימציה לנפגעות, חשיפת אופנים שמייצרים לגיטימציה לאלימות מינית והוקעתם, חיזוק נשים שנפגעו להכיר בכוחותיהן וזכויותיהן. המטרות הנוספות הן הקמת אתר שיאגד וינגיש לנערות ונשים את חומרי המאבק שמתקיים כבר יותר מעשור, מאבק שהחל עוד טרם מיטו ושינה את החברה הישראלית. בנוסף יש חזון להוציא את ספר המאבק, הספר והאתר יוכלו להוות השראה ומודל למאבקים חברתיים לשינוי חברתי פמניסטי.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
השפעת המיזם רחבה ומשמעותית מאד, היא יצרה מזה שנים גל של חשיפות עדויות על אלימות מינית, מתן בטחון לנשים להשמיע את קולן גם במרחב הציבורי בנושא פגיעות מיניות, הפחתת הבושה והאשמה, הפחתת ביזוי הקורבנות וגל של התנצלויות פוגעים, השראה לאחת מתוך אחת ולעוד פעילויות פמניסטיות עצמאיות. היא יצרה גל של מחאות נגד במות לתוקפי נשים.
החזון ומדדי הצלחה
החזון הגדול שלי הוא שנחיה בעולם בו לא קיימת אלימות מינית וכל אחת ואחד זוכים לחיות באופן בטוח. עד שזה יתממש החזון שלי להעניק כוחות לנשים שנפגעו לדעת שאינן צריכות להתבייש ולהרגיש אשמות, שאינן צריכות לשמור סוד, שיש להן זכות לדבר גם במרחב הציבורי אם רצונן בכך. שמערכות חברתיות וציבוריות ייקחו אחריות כשנודע קיומה של פגיעה, לא יטילו את האשמה על הנפגעת ולא יגבו את הפוגע. שהחברה תיתן אמון בעדויות של נשים שנפגעו. שהאמון בעדות יעניק לאשה בטחון וכוחות להחלמה.
יעדים מספריים
אני מתכננת במהלך השנה לערוך הרצאות לנערות בבתי הספר והרצאות לנשים בוגרות במסגרות שונות, וכך אני מקווה להגיע במהלך השנה לאלפי נערות ונשים. בנוסף אני כותבת בסוגיה ברשת, גם שם אני עוסקת בהעלאת מודעות, יצירת חשיבה חדשה, ומתן בטחון לנשים להעיז להיות הן עצמן. אני מנהלת את קבוצת הפייסבוק : די להשתקת נפגעות תקיפה מינית שמהווה במה משמעותית לנשים לחלוק להתייעץ ולקבל תמיכה. מתוכננות גם סדנאות לנשים שישלבו תכנים של יצירה ריפוי והשראה בנושא התמודדות עם אלימות מינית.
היתכנות כלכלית
למיזם יש התכנות כלכלית גם באמצעות תשלום ישיר לסדנאות והרצאות וגם באמצעות מקורות מימון נוספים.
השפעה מגדרית
כן למיזם השפעה מגדרית והוא פועל לקידום נשים באמצעות מיקוד במסרים שמהותם העצמתם נשים להעיז לומר את שלהן, לדעת שיש להן זכות להאבק על הצדק שלהן, להאבק על עולם שאינו פוגע בנשים.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
המיזם רלבנטי גם לנשים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית משום שהשפעת החזון והפעילות היא ארצית ותתבצע גם באמצעות מפגשי זום.
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
אשכר אלדן כהן זכתה לאות הוקרה לאשה מחוללת שינוי בעולם בוועדה למעמד האשה בכנסת ביום האשה הבינלאומי בשנת 2016, על הובלת מאבק במשותף עם חברותיה, לביטול פרס לאדם שתקף אותן. הרצאת המיזם של אשכר אלדן כהן, "מוציאות את האמת לאור" התקבלה והועברה בכנס השלישי של האגודה הישראלית לויקטימולוגיה. האגודה הישראלית לויקטימולוגיה הוקמה ביוזמתן והיא בניהולן של עורכת דין פרופסור דנה פוגץ ופרופסור קרן גואטה. המאבק מסוקר מזה שנים בכלי התקשורת המרכזיים, עיתון ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, ערוץ 10 , ערוץ 1, גלי צהל וערוצי רדיו טלוויזיה ועיתונות נוספים וכן בכלי תיקשורת מרכזיים ברשת.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
המיזם משפיע על דור העתיד, בנימה אישית אוכל לומר שאני רואה איך הפעילות שלי מעצימה את הבת שלי שהייתה נערה כשהתחלתי בפעילות. המיזם יעביר הרצאות בבתי הספר, הוא התקבל לתוכנית גפ"ן של משרד החינוך ויראה לנערות מודל של אשה שניהלה מאבק אזרחי נגד הפוגע, נגד רצח אופי שנעשה לה בכלי תיקשורת מרכזי, לא ויתרה ושינתה את העולם. ההרצאה תציג דוגמא לפעולה בעד זכות הנשים לדבר ובעד חברה שמעצימה נפגעות ולא פוגעים.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
המיזם פונה לכלל החברה הישראלית על כל גווניה.
סיפור אישי:
נשים רבות כתבו לי שאני וחברותי לפעילות מהוות השראה עבורן בפעילות זו. אני מקפידה לשמור על פרטיות הנשים, לכן כרגע לא אוכל לחלוק סיפור ספציפי אלא אם אקבל אישור.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן