נשים למען נשים

דורית

דרור

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

MAMAS

תחום: גיוון, חינוך, צדק חברתי, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות: ערכת "משפחת" בובות מודולרית, המשלבת בובות ואביזרים ממגדרים, מגזרים ותרבויות שונות, ומאפשרת הרכבה מגוונת של בובות ככלי משחק ותקשורת חברתי ורגשי.
העידן הטכנולוגי הנוכחי יוצר עולם תוכן "מדומה" עבור ילדים וילדות בגילאים הצעירים, שמבלים את עיקר זמנם בזירות הדיגיטליות והרשתות החברתיות. את ההשלכות האמיתיות וארוכות הטווח של התופעות הללו על דור העתיד אנחנו רק מתחילים להבין, כשכבר עכשיו אנו עדים לאתגרים בתחומים רבים: פיתוח שיח אישי, חברי ורגשי, תקשורת עם קבוצות השווים ועם דמויות מחנכות, חשיפה לגווני האוכלוסייה בעולם בכלל ובארץ בפרט. ערכת הבובות המודולרית, מביאה לשולחן כלי חדש ליצירת האינטראקציות החברתיות הנדרשות להתפתחות תקינה, רכישת מסוגלות חברתית, חשיפה תרבותית, כישורי שפה, דיאלוג והקשבה, הבעת רגשות, חיזוק הבטחון והעולם הפנימי, ובמילה אחת – אישיות. בפועל – מזוודה מעוצבת של בובות בד ייעודיות ומגוון רחב של אביזרים נלווים, שמאפשרים יצירה מודולרית של דמויות עם מאפיינים שונים, דבר שיאפשר שימוש בהתאם לצרכים של הורה, איש מקצוע או ילד/ה. הערכה תשמש כאמצעי חינוכי, הנוכח במוסדות חינוך ובמסגרות השונות ותהווה כלי מגשר בין ילדים ובין מבוגר לילד, כשתייצר לילדים מודל אקטיבי ויצירתי. במקביל, הפעילות כולה תלווה באתר, שיעניק למחנכים ולמטפלים, הנחייה מעשית להפעלה חווייתית של הבובות באמצעות תכנים, מערכי הפעלה, רעיונות ודוגמאות, על מנת להפיק תועלת אמיתית בהתאם לצורך הספציפי. האתר יכיל תכנים קצרים ומובנים, בנושאי ספרות, תכנים מתכנית הלימודים, דמויות היסטוריות, דילמות מעולם הילדים – גן, בית ספר, יחסים בין מינים, מערכות יחסים עם הורה, וכן נושאים אקטואליים רלוונטיים. ילדים: גילאי 2-8, חינוך מיוחד עד גיל 14. מבוגרים: הורים, גננות, מורים, יועצים, מטפלים.
איזור פעילות: בינלאומי
האימפקט החברתי של המיזם
הבובות, יהוו גשר אפקטיבי לתקשורת חברתית בעולם מבוסס טכנולוגיה, ויקדמו שיח חברתי פרונטלי, חשיפה לתרבויות שונות, הקשבה והתבטאות, סובלנות. בעולם המודרני, החשיפה לאלימות, חרמות, גזענות, בדידות וכולי, גדולה ומוקדמת כל כך, כשדווקא ה"בובה", אחד המשחקים העתיקים בעולם, יכולה לעזור ביצירת יסודות אנושיים וחברתיים בריאים, ולקדם עתיד אחר. כשמרבית מנועי החברה מרוכזים בתחומים טכנולוגיים וחדשניים, אנו רואים ערך גדול ב"הבאת" הבובה לעולם המודרני, על ידי גיוון, עיצוב וחוויית משחק מעניינת.
החזון ומדדי הצלחה
החזון מבחינתי הוא נוכחות של הערכה שלנו בכל מוסד חינוכי רלוונטי – גנים, בתי ספר, חינוך מיוחד, מסגרות חברתיות, ככלי בסיסי שהשימוש בו הוא "מובן מאליו" ומוגדר באופנים מערכתיים. התנאי החשוב לכך, שמהווה גם את הביטוי האמיתי להצלחה בעיניי אלו הפידבקים שיגיעו מהשטח ויציגו שיפור אמיתי אצל הילדים והילדות במיומנויות השונות, קידום טיפולי, הנאה. בטווח הרחוק יותר, המטרה היא לייצר מוצרים רבים נוספים, מעבר לערכת הבובות, שישלבו את ההנאה והמשחק עם ערכיים חברתיים ואישיים חשובים.
יעדים מספריים
נוכחות בכ-25 מוסדות במסגרת פיילוט ראשון – כשנה לאחר השקה. נוכחות בכ-200 מוסדות באופן מלא – 3 שנים לאחר השקה. השקה ב-3 מדינות יעד נוספות בטווח של 3-5 שנים.
היתכנות כלכלית
יש לציין כי אנחנו בשלב יחסית מוקדם, וההערכה המספרית הינה חלקית וראשונית: עלות ייצור של ערכה בסיסית, בייצור המוני 5-10$, כולל שילוח. הערכה תשווק כערכה בסיסית בעלות של כ180-280 ש"ח, עם אפשרויות תוספת והרחבה רבות בתשלום, כשהמודל מכוון בעיקר למכירה מסיבית ומוסדית במודל B2B. לפי ההערכה הראשונית, והלא מבוססת במלואה, אנו צופים כי לאחר שקלול של כלל הוצאות העסק – שיווק, מיסים, עובדים, לוגיסטיקה, משפטי וכולי, ובהתחשב במודל המכירה המסיבי, הפעילות תהיה כדאית ורווחית. בשלב השני המודל אמור לשלב מנוי דיגיטלי, בתשלום, לאתר שיציע תוכן רלוונטי ומערכי פעילות לגורמי המקצוע, דבר שיהווה ערוץ הכנסה ישיר נוסף ושטח פרסום. בשלב השלישי המטרה היא להתפתח מעבר לערכת הבובות, ולייצר מוצרים משחקיים נוספים.
השפעה מגדרית
שילוב בובות ממגדרים שונים באופן שוויוני מקדם חשיפה ושוויון מגדרי.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
ככלל, מטרת הערכה המודולרית היא שילוב אביזרים רבים מתרבויות ומגזרים רבים, מעבר לבובות הקלאסיות המוכרות, וכך תייצר גם ערך של חשיפה לפריפריה חברתית וגאוגרפית.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
כל מהות המיזם היא פיתוח מיומנויות שונות בקרב ילדות ונערות – דור העתיד. פיתוח יכולות תקשורת, כבוד, יצירת בטחון אישי ועולם ערכים פנימי.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
כפי שצוין קודם לכן – הערכה מהווה "משפחה מודולרית" ומשלבת אביזרים מגוונים להרכבת בובות ממגזרים, תרבויות ומגדרים שונים, בשונה מהבובות הקלאסיות המוכרות כיום, ככלי שמייצר חשיפה מוקדמת ופיתוח ערכים של שוויון, סובלנות ותקשורת.
סיפור אישי:
המיזם כרגע בשלב הרעיון ולכן אין סיפור המקושר ישירות אליו. כן חשוב לציין, כי אני וחלק מבנות משפחתי מגיעות עם ותק רב בעולם החינוך הרגיל והמיוחד, והצרכים שהיוו את הבסיס למיזם כולו הגיעו קודם כל מהנסיון שלנו והחוויה המדאיגה בגנים ובבתי הספר.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן