נשים למען נשים

דנית

ויינברגר

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

SymbolStory

תחום: בריאות, גיוון, חיזוק הפריפריה, חינוך, ESG ואימפקט
כותרת הפעילות: אנחנו עוזרות לילדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות לרכוש מיומנויות חברתיות וכישורי חיים באמצעות הנגשת מתודולוגיות קליניות להורים, נשות חינוך ונשות טיפול.
SymbolStory היא אפליקצייה המסייעת לנשות טיפול, חינוך ולהורים ללמד ולתווך סיטואציות חברתיות, להפחית התנהגויות מאתגרות והצפה חושית ולשפר כישורי חיים של ילדים עם קשיים תקשורת. על ידי שילוב של ידע קליני ואקדמי עם טכנולוגיות מתקדמות, SymbolStory מייעלת את תהליך היצירה של מתודולוגיות קליניות ומנגישה אותן לכל מי שפוגש ילדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות. עבור ההורים אנו מספקות כלי מסייע לשיפור התקשורת והמיומנויות החברתיות של ילדם על בסיס יומיומי. בנוסף, SymbolStory משפרת את שיתוף הפעולה בין מסגרות טיפול, מוסדות חינוך והסביבה הביתית. המיזם שלנו נמצא בשלב הוכחת ההיתכנות POC ואנו פועלות במודל התנדבותי, הכולל 7 א.נשי צוות שלכל אחד סיפור אישי ורצון להביא פתרונות לקהל יעד שאינו מקבל מענה מספק. אנו מייעדות את המוצר שלנו לארגונים ללא מטרות רווח כמו עמותת אלו"ט או אותי, הפועלות בישראל, וכן לעמותות ומרכזי טיפול באוטיזם בשוק הגלובלי.
איזור פעילות: בינלאומי
האימפקט החברתי של המיזם
1 מכל 7 ילדים סובל מהפרעה נוירו-התפתחותית (אוטיזם/ADHD/מוגבלות שכלית התפתחותית/הפרעת חרדה/הפרעת התנהגות). בישראל חיים 330 א' ילדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות. אלה נתונים מדאיגים מאוד. ילדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות זקוקים לתמיכה מתמדת, לתיווך וללמידה מפורשת של מצבים חברתיים, רגשיים, חושיים וכו'. לרוב, בשל קשיי עיבוד מידע, ילדים אלה זקוקים לתמיכה דרך הערוץ הויזואלי ובאופן פרסונלי וספציפי לסיטואציות שעמם הם מתמודדים. כמובן שכל ילד וחוויות החיים שלו מתמודד עם שלל סיטואציות מאתגרות, וזקוק ללמידה מפורשת, קונקרטית ואישית. הסיפורים החברתיים, מתודולוגיה קלינית, נפוצה בישראל ובעולם לתמיכה בהבנה ובלמידה של מצבי חיים שונים, מאפשרים בדיוק את הלמידה הזו שילדים מיוחדים זקוקים לה. אבל, כמו שכל סיפור טוב דורש זמן לאיסוף מידע מקדים, זיהוי בעיה, ופתרונות, כך גם הסיפור החברתי דורש בין 4 ל 6 שעות טיפול, שמתורגמות ל 480$. זה מאוד יקר להורים, לארגונים, ולחברות הביטוח. סיטואציות מאתגרות קורות על בסיס יומיומי, אבל סיפורים חברתיים נכתבים בממוצע בין 5-10 פעמים בשנה ורק על ידי קלינאיות תקשורת. ההורים תלויים כמעט לחלוטין באשת המקצוע כדי לתמוך בחיי היום יום של ילדם, ולחיות ברווחה רגשית ומשפחתית. על ידי שילוב של ידע קליני ואקדמי עם טכנולוגיות מתקדמות, SymbolStory מייעלת את תהליך היצירה של סיפורים חברתיים וחוסכת זמן עבור נשות טיפול. עבור ההורים אנו מספקות כלי מסייע לשיפור התקשורת והמיומנויות החברתיות של ילדם על בסיס יומיומי. בנוסף, SymbolStory משפרת את שיתוף הפעולה בין מסגרות טיפול, מוסדות חינוך והסביבה הביתית. באמצעות פלטפורמה דיגיטלית פשוטה, נגישה וניתנת להתאמה אישית, המוצר שלנו יכול לשפר את חייהם של ילדים עם אוטיזם ומשפחותיהם. זה יכול לעזור להורים ולמטפלים להבין טוב יותר ולתקשר עם ילדיהם, לספק טיפול יעיל יותר ולטפח סביבה תומכת ומכילה. בסך הכל, למוצר יש פוטנציאל למלא פער מהותי בשוק ולהשפיע באופן חיובי על חייהן של משפחות רבות עם ילדים עם אוטיזם.
החזון ומדדי הצלחה
החזון שלי כיזמת הוא לשפר את הרווחה הרגשית והחברתית שבה חיים ילדים ובוגרים עם קשיי תקשורת (אוטיזם/ADHD/הפרעת חרדה חברתית/מוגבלות שכלית התפתחותית) ולאפשר להם להשתלב בחברה הנוירוטיפיקלית בצורה טובה יותר. אני מדמיינת עולם שבו הורים מסוגלים לתמוך בהתפתחות של ילדם דרך מציאת ערוץ לתקשורת ולדיאלוג מיטיבים. בעידן הנוכחי שבו האתגרים המשפחתיים והחברתיים רבים, הורים זקוקים לתמיכה והכוונה יותר מתמיד. אם בעבר היה כפר שלם שמדריך ומורה את הדרך לילד, מציאות העידן המודרני שונה בתכלית. אני רואה בעידן הנוכחי אתגרים לא מעטים אך גם הזדמנויות רבות לתקן ולתמוך, באמצעות טכנולוגיה מסייעת, במשפחות מיוחדות. ניתוב הטכנולוגיה המתקדמת לטובת פתרונות חיוביים יאפשר להורים להיות סוכני השינוי ולקדם את ילדם בשיתוף עם גורמי המקצוע אך גם באופן עצמאי ובביטחון.
יעדים מספריים
כיום נמצאות בשלב ה POC עם 24 קלינאיות תקשורת בארה"ב ובמגעים לפיילוט עם עמותות לטיפול באוטיזם בישראל ובארה"ב. אנו מתכננות לצאת עם MVP ראשון עד אוקטובר 2023 (50 קלינאיות תקשורת שיתנסו במוצר ויוכלו לתת לנו פידבק על איכות הסיפור וההשפעה הקלינית על המטופלים). אנו נמצאות במגעים עם עמותות שונות בישראל ובארה"ב שיהיו Design partners ויעזרו לנו לפתח את המוצר המתאים ביותר עבור משתמשי הקצה במערכת. זכייה במענק של מיס פיקס דה יוניברס תסייע לנו במימוש הפתרון דרך אחת העמותות בישראל. בהסתכלות על 3 שנים קדימה אנו חוזות כי נצליח להגיע לכ- 9000 לקוחות (הורים ו/או נשות טיפול וחינוך) במודל B2B2C דרך מרכזים טיפוליים ועמותות לטיפול בילדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות, שישתמשו במערכת של SymbolStory ככלי תומך טיפול ותקשורת בסביבה החינוכית והביתית.
היתכנות כלכלית
בישראל (ובעולם) ישנו יחס שלילי בין כמות המטפלים למס' המטופלים, מה שמוביל למחסור חמור בכוח אדם טיפולי וחינוכי (סייעות/משלבות). עמותות בישראל (ובעולם) מבינות כי עליהן לשלב טכנולוגיה בתוך מערך הטיפול הבריאותי ולכן מקצות לכך יותר ויותר תקציבים. אנו רואות כאן הזדמנות ליצור אימפקט ולהביא חדשנות טכנולוגית תוך יצירת מנגנון שפועל על עיקרון הרווחיות העסקית שלנו. המיזם פועל במגזר החברתי-עסקי עם מודל תמחירי מפורט (SaaS) במטרה לצמוח כחברה למטרות רווח (B2B2C), שנותנת מענה במגזר הציבורי (עמותות ללא מטרות רווח, קליניקות פרטיות/בתמיכה מוסדית/ קופות חולים) ובמגזר הפרטי (הורים/נשות טיפול עצמאיות).
השפעה מגדרית
אנו שתי יזמיות, קלינאית תקשורת ומנהלת מוצר (ואמא מיוחדת), המייעדות את הקמת החברה לשיוויון מגדרי והעסקה של נשים לפחות ב 50% מהמשרות בחברה העתידית. כיום בצוות יש 5 נשים ו-2 גברים. כמיזם שפועל במרחב החברתי והעסקי אנו שואפות להכלה וגיוון מכל הסוגים. אנו מפתחות מוצר עבור אוכלוסייה עם שונות נוירולוגית ושואפות להקים חברה שתעסיק גם א.נשים עם שונות נוירולוגית. מיזם שפועל וקם מתוך הקהילה יכול להדהד בעוצמה גבוהה יותר ולהזיז את המחט בצורה הטובה ביותר.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
נשות טיפול ונשות חינוך (סייעות, משלבות, מורות וגננות) שייכות למגזר הצווארון הורוד, ולרוב 'שקופות' בעיני השוק העסקי ללא לובי חזק ויכולת לשקף את עול העבודה הטיפולית והחינוכית האינטנסיבית עם אוכלוסיות מוחלשות ומורכבות. נשים במקצועות הבריאות ובתחום החינוך המיוחד מרוויחות שכר נמוך משמעותית ביחס לממוצע בשוק. על אף שעבודתן אינטנסיבית ושוחקת מאוד, הן אינן נמצאות בראש סדר העדיפויות הציבורי והעסקי. מלבד החזון שלנו להקל על הרווחה הרגשית והמשפחתית של משפחות מיוחדות, אנו רואות בפתרון שלנו כלי שמקל ומסייע לנשים שעובדות כסייעות, משלבות ומטפלות בעבודה היומיומית שלהן. מתן כלי דיגיטלי פשוט לתפעול יאפשר להן לסייע לילדים איתן הן עובדות בצורה טובה ומהירה יותר וימנע שחיקה מהירה ועייפות.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
הורים לילדים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות חווים כאב גדול ועמוק יום יום. המחיר הנפשי, החברתי, המשפחתי והכלכלי של משפחות אלה גבוה ומתמשך. מציאות חייהם שונה. לא רק שהמיזם שלנו מציע להורים המיוחדים כלי שיקל במידה על ההתמודדות היומיומית, המיזם שלנו משמש ככלי עזר להבנת העולם החברתי על ידי הילדים עצמם ומעלה את יכולתם להשתלב בחברה הישראלית, תוך קבלה של השונות והייחודיות שלהם. אנחנו מאמינות כי המוצר שלנו מאפשר קבלה והתמודדות מיטיבות יותר עבור אוכלוסיה מגוונת כל כך.
סיפור אישי:
ארגיש בנוח לחלוק בסיפור ההצלחה האישי שלי וכיצד הגיית הרעיון למיזם שלי שינה את מסלול חיי. כשסיימתי לימודי הפרעות בתקשורת לא שיערתי שעשור לאחר מכן אייסד את SymbolStory. אבל, לפני קצת יותר משנה וחצי הגיע לידיי פרסום על האקתון שכולו מוקדש לטובת פיתוח פתרונות טכנולוגיים לקהילה גדולה של א.נשים עם שונות נוירולוגית (ידעתם שמדובר ב 1 לכל 7 ילדים?!). ידעתי שיש לי מה להציע, שאני הולכת על זה, מה שנקרא:) הכרתי מקרוב את הכאב והאתגרים היומיומיים שהורים לילדים עם קשיי תקשורת מתמודדים איתם ואת התלות ה-כמעט מוחלטת בא.נשי מקצוע שיקדמו את הילד. היה לי ברור שהנגשה של כלים טיפוליים לקהל הרחב יכול לעשות שינוי בחיי היומיום של הורים וילדיהם ולהקל על הכאב וההתמודדות. גם רציתי להוציא את הסיפורים החברתיים (מתודולוגיה קלינית לתיווך ועיבוד מצבים מאתגרים) משנות ה 90 ולהביא אותם לעידן הנוכחי , שבו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת גם להורים יכול להיות הכוח לתמוך בלמידה ובהתפתחות של ילדם, ושכל מי שעובד עם ילדים בחינוך המיוחד יוכל לתווך סיטואציות חברתיות וללמד כישורי חיים. אז הלכתי על זה. נרשמתי להאקתון, הרכבתי את הצוות הראשון שכלל 4 אנשים ויחד התמודדנו בתחרות. הייתי קלולס, לא הכרתי את עולם היזמות אבל גיליתי בתוכי יזמת. בתחרות הזו לא זכינו, אבל היה לי ברור שרציתי עוד! שלושה חודשים לאחר מכן כבר השתתפתי בעוד האקתון והפעם זכינו במקום השלישי! זכינו להשתתף באקסלרטור של Hackautism האקוטיזם שהפך לבית וקהילה, בניצוחו של רימון טובין המדהים, שמלווה ומאמין בי ובדרך שלי עד היום! להיות יזמת זו בחירה מעניינת וחזקה. כבר שנה וחצי שאני דוהרת קדימה ברכבת הרים עם עליות ומורדות שכמותם לא חוויתי הרבה בחיים והאמת, זה מרגש ועוצמתי:)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן