נשים למען נשים

דנה

אבטה

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

פרויקט את

תחום: אומנות, חינוך, מאבק באלימות, צדק חברתי, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות: מיזם שפועל דרך צילום וראיון נשים על החוויה שלהן במרחב הציבורי כדי להעלות את המודעות ולהרחיב את השיח ולתת לו לגיטימציה.
פרויקט את הוא פרויקט צילום ותיעוד שמטרתו לשתף ולהנכיח את החוויה שלנו כנשים ונערות במרחב הציבורי. אנחנו נוגה ורות נערות בכיתה ח' שלא מרגישות ביטחון במרחב הציבורי. ומעבר לכך – אנחנו גם לא מרגישות שיש מקום לשיח על תחושת חוסר הביטחון שמלווה אותנו במרחב הזה. שיח על החוויות היומיומיות והשקופות, על הגבר שהלך מהר מדי מאחוריי או התיישב קרוב מדי אלי באוטובוס. לחברה מאוד קל לבטל את החוויות האלו, שמבוססות לעתים על תחושות בלבד ולא על אירועים שבאמת קרו – הגבר שהלך מהר מאחוריי לא באמת עשה לי כלום, ואני לא יודעת האם הפחד שלי היה מוצדק, או שמדובר רק במישהו שמיהר. גם בתור נשים ונערות מאוד קל לנו לבטל את התחושות האלו בינינו לבין עצמנו ולא לתת להן מקום. אנחנו מתרגלות להתהלך ברחוב כמו בשדה קרב, ובמהלך הראיונות שמענו נשים רבות מתארות את ההבעה האטומה או הקשוחה שהן עוטות בשעה שהן הולכות במרחב הציבורי, לא יוצרות קשר עין, לא מתלבשות בשום צורה שעלולה למשוך תשומת לב. אנחנו מתרגלות לתחושת חוסר הנוחות, לפחד ולהשפלה שמתלווים למעבר יום יומי במרחב הציבורי. כל כך לבטל את התחושות האלו בינינו לבין עצמנו, לא לתת להן מקום. להתרגל אליהן המטרה של הפרויקט שלנו היא ליצור מקום עבור השיח הזה ולתת לגיטימציה לתחושות האלו, שמלוות חלק גדול מהנשים והנערות באופן יומיומי. במסגרת הפרויקט קיימנו סדרת ראיונות עם נשים ונערות בגילאים שונות ממגוון ערים, ויצרנו יחד עם המצולמות סדרת תמונות שמטרתה להדהד ולשקף את החוויה האישית שכל אחת שיתפה אודותיה בראיון. הפרויקט נוצר מתוך החוויה האישית שלנו במרחב הציבורי, ואנחנו מרגישות שהוא מהווה צעד משמעותי לכיוון הנכון בשיפור השיח בנושא. עד כה נרשמו בשאלון ההתאמה 25 נשים מתוכן צולמו ורואיינו 15, והפרויקט הוצג לכשלושה שבועות במרכז למחוננים עמית בתל אביב.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
מטרת המיזם היא לתת מקום ולגיטימיה לתחושת חוסר הבטחון במרחב הציבורי, ואנחנו מאמינות ששיתוף החוויות השונות והעלאת המודעות הן הצעד הראשון לשינוי. בנוסף נתקלנו במרואיינות רבות שמספרות שזה קשה עד בלתי אפשרי להסביר למישהו שלא חווה את ההרגשה של ללכת מפוחדת ברחוב איך זה. ואנחנו מאמינות אך גם רואות תוצאות שלשמוע את החוויה מנשים אמיתיות ולא רק נתונים יבשים יכול להביא להבנה של התחושה גם אצל המין השני.
החזון ומדדי הצלחה
בחזון אנחנו רואות את הפרויקט ממשיך לטווח הארוך ומגיע לכמה שיותר נשים מכמה שיותר אוכלוסיות, מאוד חשוב לנו להביא את התחושה של נשים ממעמד סוציו – אקונומי שונה ומקומות שונים בארץ וגילים מגוונים. אנחנו רוצות לתת לנשים מקום פתוח לדבר על התחושות ולעזור לנערות להבין שזאת חוויה לגיטימית ושהן לא צריכות להימנע מפעילות במרחב הציבורי וכל לבוש שהוא או משיח על תחושת מוגנות. אנחנו חושבות שמכיוון שזאת תופעה שלא מדוברת מספיק הצלחה יכולה להגיע בצורות שונות ומגוונות. זה יכול להיות בן זוג שמגיע לתערוכה ומצליח להרגיש אמפטיה ולהבין את התחושה לאו דווקא ממקום של הזדהות, שם לדעתינו לאפקט של שמיעת החוויה מאישה אמיתית עם זהות יש מקום משמעותי. ההצלחה יכולה להגיע גם בדמות אישה או נערה שאחרי השיחה מבינות שהן לא צריכות להרגיש אשמות כי מישהו נגע בהן באוטובוס ושלבישת מכנסיים קצרים היא לגיטימית ולא תהפוך אותן לאשמות בתור נפגעות.
יעדים מספריים
אנחנו מתכננות להפיץ שוב החל מאמצע יולי את שאלון ההתאמה ולהגיע לכ1000 נשים. לאחר מכן אנחנו מתכננות כארבעה וחצי חודשי צילום וראיונות לנשים והנערות. ולהצגת התערוכה בכ5-6 מקומות בארץ עד שנה הבאה, מתוכם כבר נקבע מועד לתערוכה בבית מרים- הבית לשיווין מגדרי, תל אביב יפו בפברואר 2024. בנוסף אנחנו שואפות להקים תיעוד בפלטפרמות סושיאל מדיה יעודייות לתערוכה לקידום השיח בנושא גם ברשתות.
השפעה מגדרית
כפי שכבר נוכחנו לראות בפיילוט המיזם מעצים נשים ונערות בשלושה מישורים: 1. הראינות מאפשרים לנשים לשוחח על תחושת המוגנות שלהן במרחב הציבורי ולאוורר חרדות טראומות מהעבר במרחב מוגן. 2. נערות ונשים שצופות בתערוכה מדווחות על תחושה חיובית שעולה מהתחושה שהן לא לבד והחרדה שהן חוות לא רק פרטית שלהן אלא חלק מקיום נשי רחב יותר. 3. חלקים מהתערוכה שפורסמו בפייסבוק ע״י מבקרות בתערוכה הבהירו לנו את הצורך בהעלאת התערוכה לרשת, בעקבות שיח ער סביב התערוכה והנושאים שהיא מעלה.
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
אנחנו פועלות בשיתוף פעולה עם הבית לשיוויון מגדרי מבית עיר שווה של עריית תל אביב יפו, וקיבלנו פנייה מהכתבת יעל גרטי מהטור הפמיניסטי במגזין לאשה.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
המיזם נוצר ע״י שתי בנות 14 מתוך החוויה האישית שלנו למען בנות נוספות בגילנו. במהלך העבודה גילינו שהנושא רלוונטי למרבית קבוצות הגיל הנשיות.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
אנחנו פועלות כדי להביא נשים מכל האוכולוסיות והמגוון של החברה הישראלים כולל הקהילה הלהטבית (הפרויקט פתוח גם לקשת הטרנסית והנון בינארית) , לדתות שונות ולכל האמונות. למען תמונה מלאה של החוויה התמשותפת של נשים מכל מקום בישראל בלי קשר לכמה כסף יש להן או במה הן מאמינות.
סיפור אישי:
קיבלנו מספר הודעות ותגובות מרגשות על נערות שלבשו בפעם הראשונה מכנסיים קצרים בעקבות הפרויקט, ואף מספר גברים שהגיעו לתערוכה וסיפרו שזאת חוויה ששינתה את כל החשיבה שלהם על הנושא או שאף שהם מכירים נתונים ושומעים על כל שרוב הנשים לא מרגישות בטוחות במרחב הציבורי הם מעולם לא הבינו לעומק כמה קשה ושקופה החוויה.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן