נשים למען נשים

אירית דבורה

אלון

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

לפרוץ בקול אל במת החיים

כותרת הפעילות: שחרור הקול הוא מפתח משמעותי, עוצמתי ומרפא המסייע באופן ייחודי לפרוץ את גבולות הביטוי שלנו בתחומי החיים השונים כך שהביטוי האותנטי יתמשש בחיים, בתחום האישי המקצועי , ובדיבור נוכח , בטוח וללא מאמץ, מול כל קהל בכל מצב.
הפעילות מתקיימת בקבוצות וביחידים. את הפעילות ניתן לקיים במרחב נוח ,המתאים לתנועה מרווחת למספר המשתתפים בה, מרחב בו ניתן להשמיע מוסיקה המשמשת כאמצעי נוסף לתנועה ולהגברת השימוש הקולי, על פי הנושא המוטמע . הישיבה במרחב היא במעגל .ומומלץ להיעזר במזרונים לשם מדיטציות או תרגילי קול נדרשים. הפעילות מתחילה בהכנה, הרפיה, נשימה , תרגיל קולי ,משולב עם תנועה, הפעילות נמשכת עם : נושא מרכיבי הקול-איכויות קול המייצגות מרכיבים רגשיים , ואיכויות מנטליות . זהו נושא מהותי המפגיש עם איכויות וגוונים של קולות גם מאיזורי הגוף השונים, שמהם ובאמצעותם ניתן להפיק מגוון קולות שאינם מוכרים לן לאדם עצמו. המפגש עם הקול הינו מטאפורה להבנת מערכת היחסים של האדם עם עצמו , וכיצד ניתן ליצור שינויים קוליים ולהשפיע באפקטיביות על ההתנהלות גם בחוץ המפגש עם האיכויות הקוליות פותח שערים אל חלקי הגוף והנפש השונים, משחרר מחסומים ועכבות ומאפשר להיפתח למנעד עצום של צלילים שניתן להפיק בקול. היישום וההטמעה של תהליכי הקול הוא באמצעות הדיבור והשירה שהם חלק מהפעילות , השירה היא ספונטנית ואינה דורשת מקצועיות אלא דוקא ראשוניות המשחזרת שחרור פנימי ומאפשרת להטמיע מילים ומשפטים אישיים תוך כדי השירה, על מנת להעצים אמונות , אמירות משמעותיות וכד. המוסיקה הינה כלי להעצים את התנועה שמטרתה הנעה של תהליכים פנימיים . יצירה- היא חלק מהטמעת החוויה, בעקבות עבודה עם הקול, עולים תחושות רגשות ולעיתים גם דימויים , הביטוי בצבע וכן בכתיבה מסייע לתהליך הנרכש. במהלך הפעילות בכל שלב מתקיימת אינטגרציה על מנת לאסוף את מה שנחווה בקבוצה, . נושאים נוספים העולים בפעילות הם: מסע קולי- השמעת צלילי קול ספונטניים העולים ממרחבי הגוף, כדי לסייע בשחרור אנרגיות ולפנות מקום לצלילים חדשים להופיע. סימולציות של מצבים בחיים ובעבודה -עם יישום בכלים הקוליים הנלמדים. מעגל ריפוי מסכם את הפעילות עם שירה קולית מעצימה . עבודה קולית מרפאה ומשחררת מצבי סטרס, רגשות מכבידים ולשם כך ניתנת הדרכה מיוחדת. כמו כן העבודה עם הקול משחררת איכויות נסתרות, חיוניות, שמחה ומוטיבציה ליצירת שינויים. הקול הוא אנרגיה קסומה ,ובתוך מעגל מתאחדים הקולות והופכים להיות כמעין מקהלה של אחד , ללא הנחיות. כך מתהווה תחושת אינטימיות בין המשתתפות, מהר מאוד נוצרת דינמיקה מחברת . דרך נפלאה ליצירת דינמיקה מיטיבה.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
המיזם השפיע על רבות מהנשים עמם עבדתי במסגרות שונות ,אם במגזר הפרטי ואם במגזר הציבורי. במהלך שנים רבות הנחיתי קבוצות נשים ממעגל האלימות , גם נשים שבחרו מסלולי לימוד שהנחיתי, נשים ממשרדי הרווחה ,ויצו, נעמת, וכד עד למעגלי נשות עסקים שביקשו להעצים את כושר הביטוי בקול נוכח בדיבור מול קהל ובכל מצב בו התקשו להעביר מסרים אם בריאיונות עבודה או בשיחות עם הבוס , לקוחות וכד,ואפילו בתוך מערכות היחסים בבית.
החזון ומדדי הצלחה
החזון שלי הוא לאפשר לכל אישה את הזכות לבטא עצמה בכל קולה, הזכות להישמע ולהשמיע , כי אני מאמינה שכל קול הוא ייחודי ומיוחד וכדי שכך יקרה נדרש לתת מקום להעצמת ביכולות האלה הקיימות אצל כל אחת מעצם היותה. אישה המשמיעה קולה היא אישה היכולה להציב מטרות ויעדים ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלה בכל רובד, חברתי, כלכלי, משפחתי, ולהיות משפיעה בחברה.
השפעה מגדרית
בהחלט כן. כשאישה מועצמת היא פורצת דרך ומובילה שינויים תחילה בחייה ולאחר מכן בחיי אחרים .
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
המיזם יכול להשפיע על נשים מכל סביבה גיאוגרפית . נדרשת היערכות להכשיר מדריכות כדי להעביר נשים תהליכי העצמה בקול.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
כאשר מתנהלים תהליכי שחרור ופתיחה ש הקול בדרכים המחברות את המודעות לתהליכים פנימיים ולהעצמת החוזקות, מתחזק הביטחון העצמי, הערך העצמי והיכולת להתבטא ולתת ביטוי אותנטי, מה שמאפשר שינוי מהותי בתוך חברה חלשה למשל.
סיפור אישי:
את הנושא הקמתי לפני שנים רבות מתוך רצון לסייע לנשים רבות ככל הניתן להשמיע את קולן שהושתק, מכל מיני סיבות ונסיבות. את שיטת "הקול המרפא" פיתחתי כדי להוציא תוכניות שונות עבור נשים . העברתי הכשרות לנשות טיפול , מורים ועוד. המיזם שינה את חייהם של כל כך הרבה נשים , לדוגמא אישה שהגיעה אלי כשנואשה ממקום עבודה שלא יכלה כבר לשאת , עשתה שינוי חד וחזרה לעסוק באומנות ומוסיקה תחומים שגנזה. התהליכים הובילו לגילוי הכישרון המיוחד שתמיד היה שם, ונדרשה ההתעוררות מחדש של הניצוץ הייחודי ומשם כבר שלחתי אותה לתזמורת ועד היום מככבת על במות כמוסיקאית מוכשרת במיוחד בנגינתה. אישה אחרת הגיעה במצב של חוסר וודאות כלכלית , גרושה עם ילדים, קיבלה מוטיבציה לחפש עבודה , השתמשה בכלים הקוליים בעת ריאיונות עבודה והתקבלה והחלה ליצור שינויים בחייה גם מול הגרוש, מול הילדים והמשפחה בכלל . נשים רבות הגיעו שקולן הושתק, גם אם לכאורה היו ביניהן נשות מקצוע טובות. נשים שהגיעו אלי עם קול תוקפני, הישרדותי, או ילדותי, או צרוד, בכל המקרים , כאשר הן חוו את הקול המגוון והעשיר שלהן, התאפשר השינוי הקולי שמיידית השפיע על מצבם הרגשי ודרך ההתקשרות וההתנהלות שלהן שינתה פניה לגמרי.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן