נשים למען נשים

שירה

מישר

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

מדברות סרטים

כותרת הפעילות: הקרנת סרטים עבור נשים השוהות במקלטים לנשים נפגעות אלימות (ובהקרנה מיוחדת גם ילדיהם)
במסגרת הפרויקט המקלטים יזכו להקרנה מיוחדת של מיטב הסרטים הישראלים שבוימו ע״י נשים ושייבחרו יחד עם הגוף המקצועי בהתאם לפרופיל הנשים השוהות במקלט (לדוגמא מקלטים לנשים ערביות, מקלטים לחרדיות) כל הקרנה מלווה בסדנאות לטובת העיבוד הרגשי של חווית הצפייה, כגון: סדנת כתיבה, סדנת משחק מול מצלמה, וסדנת וידאו תרפיה. כשאירוע השיא יתקיים בזמן ״פסטיבל סרטי נשים בירושלים״ ויקיים יציאה לסרט בחוץ למקלט באחד ממתחמי הקולנוע בעיר בה הן שוהות בתיאום מלא עם הגורמים הרלוונטים.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
נשים השוהות במקלטי חירום אחרי אלימות מתמשכת פיסית ומילולית בבית יחד עם ילדיהן זקוקות להפוגה משמעותית משגרת החיים המאיימת והלוחצת. פעילות תרבותית היא דרך להפיג לחצים, לדבר על קשיים, ללמוד, ולחוות העצמה והתעלות גם ברגעים קשים במקלט. מטרת הפרויקט שלנו היא ליצור שיח מחזק, מרפא ומכיל בעקבות צפייה בסרטים ישראליים המלווים במפגש בלתי אמצעי עם יוצרות הסרטים. הצפייה בסרטים מרחיבה את הרפרטואר הרגשי והתקשורתי של משתתפות הקבוצה. ביכולותיו של סרט קולנוע להשפיע ולחדור אל מתחת לעורה של הצופה, אל תת-המודע שלה, תוך שימוש במראות, קולות ומוסיקה. סרט קולנוע ממחיש, מעורר ומציף עבור המודרכות נקודות ונושאים שונים העולים לעיתים חדר הטיפול אך לא מקבלים את מלוא תשומת הלב מפאת חוסר זמן. צפייה בסרט קולנוע יכולה לרכך ולשחרר הגנות החוסמות בחיי היומיום.
החזון ומדדי הצלחה
"אנחנו לא יכולות להיות מה שאנחנו לא יכולות לראות" הרציונל של הפרויקט הוא לתת לנשים השוהות במקלטי החירום תקווה, לעורר אותן לחלום ותחושת אחווה עם נשים אחרות. מפגש עם יוצרת הסרט הוא דיאלוג יוצר שינוי משמעותי, שנותן כח לנשים וליוצרת. "מדברות סרטים" מאפשר נגישות של תוכן איכותי שבמצב זה לנשים אלו הוא לא בר השגה ומעניק תחושה של יציבות, מעודד מסוגלות אישית ויש לפרויקט כח תרפויטי משמעותי.
יעדים מספריים
המקלטים בארץ 4 פעמים בשנה כל מקלט (הנשים משתנות) סה״כ 850 נשים וילדים
היתכנות כלכלית
כן. הפרוייקט הוא חלק מפסטיבל סרטים נשים בירושלים וכעת אנו עובדות על גיוסים ממשלתיים עבורו לתוכנית תלת שנתית
השפעה מגדרית
כן. הפרוייקט הוא פרוייקט ייעודי לנשים.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
כן. הפרוייקט מתקיים בכל המקלטים הפזורים ברחבי הארץ
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
השנה מתקיים פיילוט למיזם ב3 מקלטים בירושלים. בתמיכת קרן ירושלים, קרן גשר לקונלוע רב תרבותי ועיריית ירושלים
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
כן. המיזם מהווה השראה ומודלינג לדמויות נשיות חזקות ובולטות שמתמודדות עם קשיים. הבמאיות מביאות את עולמן לשיח ודרך הדמויות נחשפות לכוח שיש להן, לעוצמות ולאפשרויות הרבות שהן יכולות לחלום עליהן.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
המיזם פונה מונגש לכל המקלטים השונים בארץ הכוללים מגזרים שונים ומגוונים של נשים, דתיות וחליוניות, מהמגזר הערבי והחרדי ועוד… כשכל בחירות הסרטים נעשות בשיתוף צוות המלקט בהתאם לאוכלוסיה הושהה בו. בנוסף הסרטים אלו סרטים שבויימו ע״י במאיות ישראליות ומביאות מגוון נקודות מבט וחוויות שונות.
סיפור אישי:
באחת מהקרנות הפיילוט במקלט לנשים נפגעות אלימות, אחת המשתתפות שיתפה מחוויה אישית שלה, ומתובנה שהגיעה לה בעקבות הצפייה בסרט. באותו מעמד נכחו גם הצוות הטיפולי וגם הבמאית. הדמות הגיבורה על המסך צלחה מכשול וזה היווה את ההשראה למה שהאשה השוהה במקלט אמרה, והאשה שיתפה – שהיא מבינה שהבית והכוחות שלה הם בתוכה. שלא משנה היכן תהיה, אצלה נמצאים הכוחות. הבנה כה משמעותית שנותנת כח להמשיך ולהתמודד על אף הקשיים והבית הארעי בו הן שוהות.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן