נשים למען נשים

יעל

אנגל ליצ'י

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

"מחדש"

כותרת הפעילות: יצירת קהילת נשים תומכת לנשים שורדות אלימות ביום שאחרי האלימות, להתחיל "מחדש"
ליווי וסיוע הוליסטי לנשים שורדות אלימות וילדיהן, יצירת חיבורים בקהילה ומתן אפשרות לבניית חיים עצמאיים לאחר שנים של קיום בסביבה אלימה. יצירת שותפויות וחיבורים באמצאות מנטוריות ("מלוות") , ליווי וסיוע במיצוי זכויות, מפגשים על בסיס שבועי ליצירת עורף חברתי מעצים, סיוע חירום במקרה הצורך כולל עזרה בבית על ידי חברת קהילה שפנויה לכך. בנוסף לפעילות השותפת אנו עסוקות בפרוייקטים בשיתוף חברות עסקיות – "משפצות" – שיפוץ בתים לנשים מתוך אמונה שבית מייטיב הוא בסיס לבטחון ולצמיחה. "משמחות" – סיוע בארגון ומימון חגיגות בר.ת מצווה לילדי העמותה, מתוך רצון להעניק להם חוויה ותחושה שהם חלק מהחברה. בנוסף לכך אנו מקדמות מחקר אקדמי בתחום ומתוך חוסר שמצאנו במחקרים שבוחנים את הנשים ביום שאחרי האלימות. "מספרות" – הרצאה שאני מעבירה עם רחל, אישה שורדת אלימות – מטרת ההרצאה להרחיב את השיח בנושא וכן לגייס כסף ל"מחדש"
איזור פעילות: מקומי
קהילת מחדש קיימת ומתפקדת בירושלים. בקהילה חברות מעל 30 נשים להן כ 60 ילדות וילדים לצד מתנדבות שהן חברות שוות ערך בקהילה.
האימפקט החברתי של המיזם
האימפקט החברתי הוא שילוב נשים שורדות אלימות בקהילות בהן הן חיות תוך הענקת תחושת שייכות וביטחון להן ולילדיהן . כך לצאת מ"הלופ" של סבל וכאב של חיים באלימות תוך מתן הזדמנות אמיתית להיות חלק מקהילה מעצימה ולחזק את תחושת המשמעות של שורדות האלימות. הקהילה מחזקת את הנשים, מאפשרת להן מרחב חברתי מייטיב, מחזירה להן את האמונה בעצמן ומאפשרת להן להיות אמהות יותר טובות לבנותיהן. באופן כזה שמאפשר לנערות לפתח חוסן ואמונה בעצמן, לגדול ולהיות נשים חזקות שימנעו מזוגיות אלימה.
החזון ומדדי הצלחה
החזון שלנו ב"מחדש" הוא לבנות קהילת נשים שורדות אלימות בפריסה ארצית, המורכבת מקהילות מקומיות בכל עיר וראשות מקומית. יצירה של רשת חברתית אמיתית!!! בשלב ראשון להגדיל ולבסס את הקהילה בירושלים. לייצר שיתופי פעולה עם עמותות קיימות על מנת למקסם הצלחות תוך חיסכון במשאבים ויצירת שפע לחברות הקהילה וילדיהן. החזון שלי הוא להגיע לנשים רבות ככל האפשר ולאפשר להן חיים עצמאיים ללא תלות , כשהן לוקחות אחריות ומנהלות את חייהן וחיי ילדיהן באופן מייטבי. כל זאת לצד ההזדמנות לסייע לנשים אחרות שיצאו ממעגל האלימות. הצלחה עבורי היא להיות שותפה בקהילה שמצמיחה נשים ביום שאחרי האלימות. להפוך למייזם מוכר ועם אמצעים ואפשרות לסייע לנשים רבות. זאת ועוד לשתף את שורדות האלימות בסיוע לנשים נוספות. אמן!!!!
יעדים מספריים
בשלב ראשון : הרחבת הקהילה בירושלים ל 100 נשים. בשלב שני להקים שתי קהילות נוספות בשתי ערים אחרות תוך יצירת שיתוף פעולה בין הקהילות.
היתכנות כלכלית
בוודאי!!! אנו מייצרות שיתופי פעולה עם גופים , פרוייקטים ועמותות ושואפות לאחד פעילויות וכך לחסוך במשאבים. אנו שואפות שיופנו אלינו תקציבים שקיימים לסיוע לנשים באלימות ומאמינות שמתוך שנים של עבודת שטח נדייק את הסיוע – דבר שיחסוך הרבה כסף. בנוסף לכך אנו ב"מחדש" מקדמות פעילויות לייצור הכנסות. כגון – הרצאה – "פליטות בארצן" שאני מעבירה עם רחל, אישה שורדת אלימות. מכירות וירידים לגיוס כסף.
השפעה מגדרית
"מחדש" מלווה נשים שורדות אלימות ביום שאחרי האלימות. נשים שחיו שנים רבות בצל, נשים שנשלטו בידי בני זוגן ללא אפשרות בחירה כלשהי . אמחנו ב"מחדש" נותנות לנשים מרחב של צמיחה והתפתחות. מאפשרות להן, לכל אחת על פי יכולותיה וצרכיה. ראשית להכיר את עצמה, להבין מי היא ומה היא רוצה ולתת לה אפשרות אמיתית להתחיל "מחדש"
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
רב הנשים בקהילה מגיעות מהפריפריה החברתית או שנקלעו אליה לאחר העזיבה את בן הזוג האלים. רובן מתמודדות עם עוני, אבטלה, פגיעות נפשיות ופיזיות שנגרמו מחיים באלימות ועם ילדים בחינוך המיוחד
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
"מחדש" משפיע באופן ישיר על הילדות והנערות שיצאו מסביבה רוויית אלימות עם האם, היו עדות לאלימות ולעיתים חוו אותה על גופן. המיזם מחזק את הנערות בהיותן חלק מהקהילה ובאופן כזה שמאפשר להןלפתח חוסן ואמונה בעצמן, לגדול ולהיות נשים חזקות שימנעו מזוגיות אלימה.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
לקהילת "מחדש" מוזמנות נשים שורדות אלימות מכל גווני החברה הישראלית. בקהילה חברות נשים דתיות, חרדיות, חילוניות, יוצאות אתיופיה, יהודיות, נוצריות, מוסלמיות – כולן יחד יוצרות פסיפס אנושי מרגש. אנו מקפידות שהשיח בקהילה יהיה מכבד ונטול שיפוטיות.
סיפור אישי:
"ר", מהנשים הראשונות בקהילה – עברה אלימות קשה. הגיעה למצב קיצון של פגיעה קשה ומדממת מול ילדיה. מביאה כאן דברים שכתבה "… אני אישה שורדת אלימות. אני וילדיי הצלחנו להמלט מכלא חיינו. ביום שאחרי החיים לפעמים קשים יותר. לפעמים חשבתי שקל יותר לקבל מכות מהבעל מאשר להתמודד עם העולם שבחוץ… בירוקרטיות, בנקים, חובות שהוא השאיר על שמי, מגורים, אוכל. כל אלו הפכו למלחמת התשה. "מחדש" מאפשרת לי חיבור עם נשים מדהימות ואמיצות, יד עוטפת וחיבוק. מעניקה לי ולבנותי את האפשרות להרגיש שוות, לצבור חוויות של ילדים רגילים סביבן. תודה על השייכות, על השוויון ותודה אינסופית על מחדש. שנה אחרי…. שתי הבנות שלה סיימו בהצטיינות את שנת הלימודים.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן