נשים למען נשים

טניה

גלבוע

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

'שומעת אותך'

כותרת הפעילות: מחזה מאת שירי ארצי ומילי אביטל עבור התיאטרון הארצי לילדים ולנוער ובשיתוף עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. הצגת תיאטרון מקורית מאת שירי ארצי ומילי אביטל המבוסס על סיפור הפגיעה המינית שחוותה בנערותה מילי אביטל והושטת היד לעזרה ע"י חברתה – שירי ארצי.
בהשראת סיפור הפגיעה המינית שחוותה בנערותה מילי אביטל והעזרה שהגישה לה ברגישות חברתה הטובה, שירי ארצי, נכתב על ידי השתיים מחזה מקורי עוצמתי לבנות ולבני נוער. המחזה 'שומעת אותך' הוא מחזה על חברות אמיצה, ששורדת ומתמודדת עם פגיעה מינית. במחזה ישנה התייחסות למאפייני הפגיעה, ביניהם הסוד, ההסתרה, תגובות והשלכות אך מדגיש יותר מכל אתחשיבות הפנייה לעזרה. המחזה מראה לכולנו, שגם שברים גדולים ניתנים לריפוי בעזרת תמיכה נכונה ובאמצעות כך מעודד שיתוף והתערבות. המחזה 'שומעת אותך' הינו פרי שיתוף פעולה של התיאטרון הארצי לילדים ולנוער ואיגוד מרכזי הסיוע והוא כולל תכנים חשובים לבנות ובני נוער העוסקים במיניות בריאה לצד צרכי נפגעות ונפגעים ודרכי קבלת עזרה במקרי פגיעה.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
באמצעות המחזה ושיתוף הפעולה שנרקם בין איגוד מרכזי הסיוע לבין התיאטרון הארצי יש לנו פוטנציאל אימפקט אדיר- הן התיאטרון והן מחלקות החינוך של מרכזי הסיוע עובדות ברוב מסגרות בתי הספר. כך נוכל יחד לאגם משאבים ולהגיע עם ההצגה לכלל בתי ספר בישראל. על בסיס זה אנו סבורות שנוכל להגיע כבר בשנה הראשונה לעשרות אלפי בני ובנות נוער, להשפיע עליהם, לעורר אצלם מודעות לשירותי מערך הסיוע ולאפשרות להגיש ולקבל עזרה מצילת חיים. חשוב לציין כי למחזה עשוי להיות אימפקט גם על הצוותים החינוכיים של בתי הספר שכן הם יקבלו מערך מובנה שיעבירו בכיתות לפני ההצגה ולאחריה, כחלק מתהליך העיבוד ויצירת שיח חינוכי משמעותי בנושא. מניסיוננו, המפגש של הצוות עם תוכן זה, כולל קבלת האחריות על העברת מערך חינוכי מסוג זה- מעלה באופן דרמטי את המודעות בקרבם לנושא וחשיבותו, מה שברבות הזמן יסייע בזיהוי ואיתור נערות (ונערים) נפגעי תקיפה מינית ע"י הצוות עצמו
החזון ומדדי הצלחה
החזון שלנו הוא שכל נער ונערה בישראל, בדגש על כאלה המגיעים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, יצפו במחזה ויקבלו כלים לזיהוי נורות אדומות ולהגשת עזרה. אם הצופות והצופים יבינו, שגם מקרים שנראים חסרי תקוה, אינם כאלה וכי תמיד יש מה לעשות ומהצד השני, שמחובת כולנו לנהוג ברגישות למצוקות של האחר ולהגיש עזרה – זוהי הצלחתינו. הצלחה מבחינתנו היא מסע הופעות חוצה – ארץ והגעה עם המחזה לכל נערה ונער בישראל, בדגש על הפריפריה הגאוגרפית והחברתית. החיבור לתיאטרון הארצי לילדים ולנוער העובד בשיתוף עם מערכת החינוך, סל תרבות ארצי וצה"ל, יאפשר חשיפה מיידית של המחזה למרבית בתי הספר בארץ וכן לחיילות ולחיילים. זוהי דרך מבוססת, שדרכה נוכל להפיץ את המסרים החשובים של המחזה ולהנגיש את המענים שניתנים על ידי איגוד מרכזי הסיוע כאמצעי וכדרך לתקווה ולהחלמה.
יעדים מספריים
50,000 בני ובנות נוער שייצפו במחזה בשנת הפעילות הראשונה.
היתכנות כלכלית
אם כן פרטי: עלות ההפקה הינה 150,000 ₪. התיאטרון הארצי לילדים ונוער ואיגוד מרכזי הסיוע יישאו בעלות זו באופן שווה. התיאטרון נושא בכל עלויות השיווק באמצעות התשתית הפרסומית שלו. אנו מעוניינות להפיק את ערב השקה למחזה ולהזמין אמצעי תקשורת רבים במטרה לחשוף את המחזה לאוכלוסיות בפריפריה. לאחר מכן, המחזה ייכנס כחלק מסל תרבות ובתי ספר, מתנ"סים וארגונים שונים יוכלו להזמינו.
השפעה מגדרית
מעצם מהותו המיזם מקדם נשים. ראשית- זהו סיפור נשי, שנכתב ע"י נשים וישוחק ע"י שתי שחקניות שיגלמו שתי נערות. גם כאשר העלילה מסתבכת, הפתרון והיד המושטת לעזרה הינה של נשים. פגיעה מינית אמנם קורית לנשים ולגברים, לנערות ולנערים, אך במציאות שלנו, שבה השוויון המגדרי עודנו רחוק, ישנן יותר נערות ונשים שחוות פגיעות מיניות ולכן המסר הראשי של המחזה הוא בראש ובראשונה: היו חברות טובות. פיקחו עיניים, היו רגישות לשינוי אצל חברותיכן ואל תתעלמו, כיון שבידכן הכוח לעזור ולהתחיל בתהליך הריפוי וההחלמה.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
אם כן פרטי: כאמור לעיל, אנו רואות חשיבות עליונה בהגעת המחזה לאזורי פריפריה גיאוגרפית וחברתית על מנת להנגיש את הנושא ואת שירותי הסיוע לבנות ובני הנוער הללו. לשם כך, התחלנו כבר במאמצי גיוס כספים מתוך הבנה, שבתי ספר דלי משאבים לא יזמינו בהכרח את המחזה. אנו רואות לנגד עיננו בייחוד את בני ובנות הנוער בפריפריה ומבקשות לחזק דרך המחזה בני ובנות נוער המתמודדים בהיחבא עם פגיעה מינית.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
מיזם זה הוא בעל פוטנציאל הצלה. אחת מתוך 4 נערות עוברת פגיעה. להנכיח את התופעה ואת ההשלכות הקשות של פגיעה מינית דרך מחזה הוא כלי חזק מאוד. המחזה משקף את מה שקורה אחרי הפגישה ועשוי לשפוך אור על מה שנפגעות עוברות או עברו ולשיים את זה ואף אולי לאזור אומץ ולספר לדמות אמון. הדבר הנוסף היא החברות החזקה בין שתי הנערות- ההצגה מסייעת בחינוך דור שלם של נערות ונערים למסר של סולידריות וסיסטרהוד כערך מרכזי וחשוב במרחב שבו אנו חיות, מרחב שאיננו מוגן ובטוח עבור נערות רבות. אנו רוצות לחנך לדור שיהיה שומר סף. שתהיה חברה וחבר שיראו התנהגות פוגענית ויתערבו ויעצרו. למחזה יש כח לכל מי שנפגע.ה וליצירת סדר חברתי חדש של התערבות ואחריות כלפי האחר.ה.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
פגיעה מינית מתרחשת בכל רבדיה של החברה הישראלית ללא קשר לשיוך עדתי או דתי, רקע סוציואקונמי, שיוך מגזרי, אזור מגורים וכדומה. המחזה מציג את דמויותיהן של שתי נערות ללא סממנים כלשהם וזאת מתוך מטרה לאפשר לכל נערה להזדהות עם הסיפור ולחוש שייכות.
סיפור אישי:
המחזה נמצא בשלבי הפקה אחרונים, מתוכנן לעלות בשנת הלימודים הקרובה ואף התקיימה כבר חזרה גנרלית. משכך, עדיין לא ניתן להראות סיפורי הצלחה נרחבים, אך נשים שמעורבות בפרוייקט דיווחו לנו על עליה משמעותית במודעות שלהן לתופעת הפגיעות המיניות ולערנות הסביבתית שהן מגלות לנושא בעקבות העיסוק בו. בנוסף, אחת הצעירות שצפו בחזרה הגנרלית שתפה לראשונה סיפור פגיעה אישי בעקבות הצפייה .

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן