נשים למען נשים

נגה סוננברג, ים וטנשטיין,

שיר נייברג, ודנה און

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

משקיעות

כותרת הפעילות: קהילת נשים שמדברת כסף
״משקיעות״ הינו מיזם חברתי אשר פועל לקידום ושילוב נשים בעולם הפיננסי וההשקעות בכלל, ובשוק ההון בפרט. הצורך ב״משקיעות״ נובע מכך שכיום, רק 25% מתיקי ההשקעות בישראל הינם בבעלות נשים, זאת על אף שחלקנו באוכלוסייה גדול מ-50%. לכן חרטנו על דגלנו להגדיל את מעורבותן של נשים ואת עצמאותן בעולם הפיננסים בכלל ובשוק ההון בפרט, תוך שילובן בשיח הכלכלי של עולם ההשקעות. "משקיעות" פועלת לקידום מטרה זו על ידי העברת קורסי השקעות בשילוב עם קהילת נשים תומכת. בקורסים נחשפות המשתתפות לעקרונות תיאוריה פיננסית ומקיימות עבודה בקבוצות קטנות, בהובלת מנחות. העבודה בקבוצות מקנה למשתתפות כלים פרקטים ומטרתה הינה לעודד את המשתתפות לאקטיביות אישית תוך כדי מתן פלטפורמה לשאול שאלות, להתייעצות ולחיזוק. במסגרת הקורס המשתתפות מייצרות ״תמונת מצב״ של הנכסים שלהן, בונות מטרות כלכליות, מקבלות החלטות על סמך הידע התיאורטי שקיבלו ובהתחשבות במטרותיהן ולבסוף מבצעות צעדים להשקעת הכסף שלהן. קהילת הנשים שלנו, הינה קהילה תומכת שמעניקה ביטחון לחברותיה להשקיע בעצמאות מלאה ומאפשרת שיח פתוח בנושאים כלכליים. החזון שלנו בקהילה הוא לעודד חשיבה ביקורתית ועצמאית לצד למידה מתמדת בהתאם למתרחש בסביבה הפיננסית המאקרו כלכלית בעולם בכלל ובישראל בפרט, בדגש על השקעות בשוק ההון. המיזם פועל בהתנדבות מלאה של כלל המרצות.ים והמתנדבות. אנו שמחות לספר שכלל המתנדבות (מלבד המרצים.ות) הינן בוגרות הקורס בעצמן, אשר בוער בהן להמשיך את הפעילות ולהעביר את הידע הלאה. קהילת המתנדבות מהווה קהילה מגובשת וחזקה בפני עצמה, והיא זוכה לקורסי העשרה, הרצאות ומפגשים נוספים המיועדים רק לה.
איזור פעילות: מקומי
הקורס הינו היברידי, חלק מהמפגשים פרונטלים וחלקם בזום. עד כה המפגשים הפרונטליים התקיימו באזור המרכז. אחד מכיווני ההתרחבות של משקיעות הוא התרחבות גיאוגרפית.
האימפקט החברתי של המיזם
"משקיעות" מעניקה פלטפורמה לנשים לבצע את הצעדים הראשונים שלהן בעולם הפיננסי ובשוק ההון בפרט. הפעילות והידע שהן צוברות מאפשרת למשתתפות עצמאות פיננסית וקידום מצבן הכלכלי. כמו כן, הידע שהנשים מקבלות פותח אותן לשיח כלכלי בכל מסגרות חייהן. הקהילה מפגישה בין נשים מתחומי עיסוק ורקעים שונים אשר נחשפות להזדמנויות חדשות, לומדות ומקבלות השראה אחת מהשנייה. המשתתפות מקבלות מסגרת חברתית ומקצועית תומכת. הפעילות בקהילה חיזקה את תחושת העצמאות והביטחון הכללית של הנשים.
החזון ומדדי הצלחה
משקיעות חרטה על דגלה להגדיל את מעורבותן של נשים ואת עצמאותן בעולם הפיננסים ובשוק ההון בפרט, תוך יצירת מציאות בה נשים תהוונה שותפות טבעיות, מלאות ודומיננטיות בשיח הכלכלי-חברתי של עולם ההשקעות. מדדי ההצלחה כוללים: 1. מספר הנשים שהתחילו להשקיע בשוק ההון כתוצאה מהשתתפות במשקיעות. 2. מספר הנשים שביצעו שינויים ו/או שיפרו תנאים ומסלולים בפנסיה ו/או שלל אפיקי ההשקעה הפסיביים כתוצאה מהשתתפות במשקיעות. 3. עלייה בביטחון לדון ולהתעסק בכסף בקרב חברות הקהילה. 4. שיתוף ושימוש רחב בפלטפורמות הקהילה על מנת ללמוד, להתייעץ, לשתף רעיונות ולו רק בנושאים פיננסיים.
יעדים מספריים
קורס משיקעות הראשון כלל 100 משתתפות, הקורס השני שהסתיים החודש כולל 200, ולכן כיום קהילת משקיעות מונה כ-300 בוגרות מתוכן 25 מתנדבות. רשימת ההמתנה למחזור ג' עומדת (נכון לסוף יוני) על 720 נשים. אנו מעוניינות לתת מענה לכל אישה המעוניינת לקחת אחריות ולקבל החלטות על הכסף שלה. לכן, יעדנו הוא לפתוח עוד קורסים בשילוב עם התרחבות גיאוגרפית. יעד נוסף שלנו הוא ש-100% ממשתתפות הקורס יבצעו צעדים אקטיבים בשוק ההון בסיומו (כל אחת לפי יעדיה).
היתכנות כלכלית
כל ההכנסות של "משקיעות" מגיעות מדמי ההשתתפות בקורס והן הולכות לתפעול שוטף של הקורסים (מקום, כיבוד, מחברות וכו'). בהתבססות מוחלטת על התנדבות.ים, "משקיעות" הינה עצמאית כלכלית, כלומר ההכנסות מכסות את ההוצאות על הקורס. על מנת לגדול ולהתרחב, פעילות המיזם לא תוכל להתבסס רק על מתנדבות ולכן אחת מהמטרות היא למצוא הכנסות נוספות, שיתופי פעולה ותרומות.
השפעה מגדרית
בחמישים שנים האחרונות נעשו פעולות רבות אשר השפיעו לחיוב על מקומן של נשים, במסגרות התעסוקה. למרות זאת, עדיין יש ניגוד בין ההשכלה והעצמאות של נשים בעולם העבודה לבין הידע הפיננסי והתנהלותן בשוק ההון. זו העת לקדם גם את מעמדן הכלכלי של הנשים בישראל. בעיננו, ידע פיננסי אינו מותרות אלא ידע הכרחי לכל אישה. עצמאות פיננסית הינו תנאי הכרחי לעצמאות של כל האדם, ושל נשים בפרט. עצם העובדה, כי שיח כלכלי אינו נורמה בין נשים מעכב את התקדמותן בעולם הפיננסים. משקיעות פועלת באופן ישיר לקידום נושאים אלו. הקהילה והמתנדבות במיזם הן השראה ענקית לנשים. בנוסף, ההשתתפות בקורס משפיעה גם על נשים בסביבתן של המשתתפות, אשר מקבלות מהן השראה ושותפות איתן לשיח הכלכלי-חברתי. כך, עם שינוי השיח החברתי, נשים נוספות מבינות שהן יכולות ללמוד על שוק ההון. כמו כן, הקורס מהווה פלטפורמה לנטוורקינג בין נשים עובדות, ובכך מקדם את כלל המשתתפות ופותח בפניהן תחומים חדשים והזדמנויות חדשות. אנו מאמינות ומקוות שהחשיפה לעולם הכלכלי יעודד נשים לקריירה פיננסית.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
למדנו כי הצורך לידע פיננסי הינו חוצה גילאים ושכבות באוכלוסיה. לכן חברות קהילה מגיעות מקבוצות שונות בחברה הישראלית. אנו משתפות פעולה עם עמותת "יוצאים בשינוי" ומשלבות נשים היוצאות מהחברה החרדית. שילוב נשים מקבוצות שונות באוכלוסיה הישראלית חושפת את כלל חברות הקהילה להשקפות שונות ולהזדמנויות חדשות.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
כיום, המיזם אינו משפיע על ילדות ונערות באופן ישיר, אנו מקוות כי בעתיד נצליח להתרחב ולחנך נערות להתנהלות כלכלית חכמה. עם זאת, כחלק מהפעילות הנוכחית שלנו אנו שואפות שילדות.ים ונערות.ים, אשר לרוב מתייעצים על נושאים כלכליים בעיקר עם הדמויות הגבריות בחייהם, יחלו להתייעץ גם עם הנשים בחייהם. בכך, ילדות ונערות יפנימו שגם הן מסוגלות להתנהל כלכלית עצמאית ולקדם את מצבן הפיננסי. בעינינו, שינוי זה יכול להצליח להניע נערות וצעירות לקריירה בתחום הפיננסי.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
הקהילה מהווה מקום מפגש בין נשים מקבוצות שונות בחברה הישראלית ומתחומי עיסוק שונים. הקהילה מתרכזת במחנה המשותף שלנו והוא היותנו נשים. כלל חברות הקהילה מקבלות מסגרת בה הן יכולות ללמוד ולהתייעץ, אך גם לקבל חיזוק והשראה אחת מהשנייה.
סיפור אישי:
עדי, מתנדבת במשקיעות אשר הנחתה קבוצה במחזור ב׳ שהסתיים החודש, משתפת את החווה שלה במשקיעות: ישבתי שם בתור מנחה של קבוצה 5 ושאלתי שאלה מאד פשוטה "מה החוויה הכי משמעותית שלקחתן מהקורס?". ציפיתי לשמוע דברים מרגשים, אבל לא באמת הצלחתי להבין כמה הקורס הזה שינה את המיינד ומערכת היחסים שלהן עם כסף. אשתף קצת בתחושות: ״הרגשתי שזה המרחב שאני יכולה לשאול שאלות שבחוץ הייתי מרגישה שאני שואלת שאלה מטומטמת, ופה אני יכולה לשאול הכל בלי תחושה כזאת״. ״הרגשתי שאני נמצאת במקום בטוח״. ״זה גרם לי להיות אקטיבית בחיים שלי ועם הכסף שלי״. ״בדרך כלל מערכת היחסים שלי עם כסף הייתה כאילו תמיד אני צריכה להתנצל, סליחה שיש לי כסף, סליחה שאני מדברת על כסף. היום אני חופשי מדברת, בלי כיפוף ראש ובלי להתחבא. ״ ״במקצועי אני בכלל יועצת ובשבוע האחרון מצאתי את עצמי מעודדת נשים אחרות לדבר איתי על כסף ולהתחיל לעשות פעולות לניהול נכון. ״ אני, אני רק התנדבתי להיות שם, להנחות את המעגל. אני בעלת ידע, המשפחה שלי מדברת על כסף מגיל צעיר.אמא מלמדת אותי לקרוא תלושי שכר, ואבא מלמד אותי מה ההבדל בין חשבונית וקבלה. ובשנים האחרונות חקרתי יותר ויותר. ופתאום אני נוכחת במרחב נשי שמאפשר פוריות וצמיחה, עם תחושה של הצלחה וגם ניפוץ מיתוסים, פחדים שהופכים קטנים וחזון לעתיד. ולי היה זכות רק לנהל את מרחב , מעבר לזה לא עשיתי כלום. הן עשו הכל. הן שיתפו, בחרו להופיע, לדבר, להתייעץ. הן היו במפגשים, סיכמו, שאלו שאלות ולקחו אחריות על הכספים שלהן. הן החליטו לפעול והצליחו להגיע תוך 3 חודשים להיכרות והעמקה עם הנושא הגדול שנקרא ״ידע פיננסי״ ולפעולות אקטיביות שלא היו עושות לפני. הן הצליחו. אני רק התבוננתי, מדי פעם כיוונתי, התגאיתי ובעיקר התרגשתי בפנים ובחוץ. היתה לי זכות להיות חלק. היתה לי זכות להשקיע בנשים אחרות.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן